اجزای یک آشپزخانه هوشمند

اجزای یک آشپزخانه هوشمند

اجزای یک آشپزخانه هوشمند

اجزای یک آشپزخانه هوشمند به دلیل امکانات و راحتی که در اختیار کاربران قرار می دهند توجه زیادی را به خود جلب کرده اند و یکی از محبوب ترین لوازم خانگی هوشمند به شمار می روند. ارتقاء لوازم آشپزخانه باعث افزایش راحتی، آسایش و ایمنی برای همه اعضا خواهد شد. بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی مهمترین اجزای یک آشپزخانه هوشمند و نقش آنها در آشپزخانه بپردازیم. برای آشنایی با آشپزخانه هوشمند و مزایای هوشمند سازی آشپزخانه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آینده اجزای یک آشپزخانه هوشمند

اجزای یک آشپزخانه هوشمند آینده بدون شک دارای بسیاری از وسایل نوآورانه خواهند بود. اما تجهیزات اولیه آشپزخانه های امروزی (شامل کشو، سطل زباله، کمد مواد غذایی، میز کار و سینک) در آشپزخانه های آینده وجود خواهد داشت؛ به عنوان صاحب خانه، آنها مواد و ویژگی های لوازم آشپزخانه را ترجیح می دهند که نیازهای اساسی آشپزخانه را برآورده می کند.

اگرچه آب و هوا، مکان و فرهنگ عواملی هستند که ظاهر یک آشپزخانه را تعیین می کنند، اما همه آشپزخانه ها در سبک های مختلف معماری ویژگی ها و شباهت های مشترکی دارند. با این جزئیات، آشپزخانه هوشمند آینده از بسیاری جهات شبیه نمونه فعلی خود خواهد بود.

بیشتر بخوانید اجزای یک آشپزخانه هوشمند : ساعت دیجیتال دیواری

یک آشپزخانه هوشمند

اجزای یک آشپزخانه هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی و علوم صنعتی، همه روزه دستگاه های کاربردی و هوشمند مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام کاربردهای زیادی دارند. شاید برخی از دستگاه ها از نظر ظاهری ساده باشند و نیازی به هوشمند بودن نداشته باشند. با پیاده سازی سیستم ها و استفاده از دستگاه های مختلف می توان به وضوح نیاز به این دستگاه ها را درک کرد. در این قسمت از مقاله به معرفی مهم ترین قسمت های آشپزخانه هوشمند می پردازیم.

  • یخچال فریزر هوشمند

یخچال خوب یکی از لوازم آشپزخانه خوب است که انواع مواد غذایی در آن نگهداری می شود. تمامی قسمت های این دستگاه توسط صفحه تاچ پنلی  تعبیه شده قابل کنترل می باشد.

همچنین از مزایای یخچال های هوشمند می توان به دوربین های هوشمند تعبیه شده اشاره کرد که بدون نیاز به بازکردن درب یخچال می توانند تمام مکان های داخل یخچال را ببینند. با استفاده از تلفن همراه یا صفحه نمایش تعبیه شده در بدنه آن نمایش داده می شود.

از ویژگی های بارز این وسیله هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با استفاده از این سیستم یخچال، در هنگام خرید نیازی به نوشتن لیست ندارید و خرید مواد غذایی را فراموش نمی کنید.

ویژگی های اصلی این دستگاه هوشمند به شرح زیر است:

  • اتصال به اینترنت در دسترس است
  • مجهز به دستیار صوتی
  • مجهز به سیستم هشدار دهنده برای اطلاع ساکنین از باز بودن درب یخچال.
  • امکان یادداشت نویسی و پیام هایی را روی صفحه نمایش می گذارد
  • دستگاهی با سیستم عامل و قابلیت نصب اپلیکیشن های مختلف بر روی آن
  • امکان نمایش موزیک و ویدئو بر روی صفحه نمایش
  • پریز هوشمند

این پریز هوشمند یکی از ارزان ترین و موثرترین قطعات برای هوشمندسازی خانه شماست. اگر آن را دارید، حتی وسایل برقی غیرهوشمند شما را می توان کنترل و در زمان های خاص روشن و خاموش کرد.

  • اهرم های گاز و یا شیر آب هوشمند

نحوه کار این اهرم به این صورت است که می تواند جریان مایع را با تماس با لوله آب یا گاز خانه شما متوقف کند. به این ترتیب اگر یکی از این موارد نشتی داشته باشد، این اهرم جریان را متوقف می کند.

  • کابینت هوشمند

کابینت های هوشمند با لمس باز و بسته می شوند. سیستم روشنایی هوشمند با باز شدن کابینت ها به طور خودکار روشن می شود و با بسته شدن آن ها خاموش می شود. این سیستم روشنایی در زیر قفسه های کابینت و داخل به همراه سنسورهای هوشمند درب طراحی و نصب می شود.

بیشتر بخوانید اجزای یک آشپزخانه هوشمند : گجت های هوشمند

آشپزخانه هوشمند

  • ترازو هوشمند

ترازوهای هوشمند هنگام اتصال به تلفن همراه علاوه بر نمایش وزن غذا، اطلاعات مفید دیگری مانند ارزش غذا را به کاربر نمایش می دهند.

این گجت‌های هوشمند در اندازه‌ها، شکل‌ها و طرح‌های مختلف به صورت تجاری در دسترس هستند و حتی برخی از آن‌ها دستبند سلامتی دارند که از طریق بلوتوث به تلفن همراه متصل می‌شوند و ضربان قلب افراد را نمایش می‌دهند.

  • سیستم اعلام و اطفا حریق

خطر نشت گاز و آتش سوزی یکی از اتفاقات ناراحت کننده در هر خانه و ساختمان به ویژه آشپزخانه است که خسارت جانی و مالی به ساکنان وارد می کند. در واقع وجود وسایل خطرناک مانند اجاق گاز، یخچال و مواد شوینده شیمیایی در آشپزخانه این مکان را به یکی از خطرناک ترین مکان های خانه تبدیل کرده است. از این رو برای رفع این مشکل از دستگاه های هوشمندی به نام سیستم اعلام و اطفاء حریق استفاده می شود.

این سیستم از دو جزء اصلی تشکیل شده است:

1.سیستم اعلام حریق

در صورت نشت گاز یا آتش سوزی، سیستم اعلام حریق همسایگان را از این حادثه مطلع می کند.

2.سیستم اطفاء حریق

سیستم اطفای حریق هوشمند در صورت آتش سوزی به طور خودکار خاموش می شود.

  • سطل زباله هوشمند

این نوع سطل زباله با حرکت کمی بدون ایجاد صدا و بدون نیاز به دخالت دست باز و بسته می شود. استفاده از سطل های زباله هوشمند باعث بهبود بهداشت فردی و محیطی می شود. این ظروف در اندازه های مختلف تولید می شوند و قابلیت تفکیک زباله برای بازیافت را دارند.

  • اجاق گاز هوشمند

اجاق گازهای هوشمند عملکرد متفاوت و بیشتری نسبت به اجاق گازهای سنتی دارند. برای مثال می توانید از بلوتوث یا وای فای برای خاموش کردن این نوع اجاق گازها استفاده کنید. هنگامی که غذا سر می رود، دود یا گاز در فضا آزاد می شود، شعله اجاق گاز هوشمند به طور خودکار خاموش می شود.

  • شیرآلات هوشمند

شیرآلات هوشمند در مدل ها و رنگ های مختلفی عرضه می شوند. اساس کار این نوع شیرآلات، انتقال و دریافت سیگنال های نور مادون قرمز است. سپس با قرار دادن دست ها زیر شیر آب، جریان آب را باز کرده و با کشیدن دست ها، جریان آب را قطع کنید. صرفه جویی در مصرف آب و سهولت استفاده از مزایای اصلی دستگاه های هوشمند است.

  • چای ساز و قهوه ساز هوشمند

با یک چای ساز و قهوه ساز هوشمند، لازم نیست صبح که از خواب بیدار می شوید یا وقتی به خانه می رسید منتظر چای یا قهوه باشید.

با تعریف تنظیمات خانه هوشمند و ارائه برنامه های دقیق، می توانید در زمان های مشخص چای یا قهوه درست کنید و با تلفن همراه یا پنل لمسی نصب شده در خانه آن را کنترل کنید.

  • ماشین لباسشویی هوشمند

ماشین های لباسشویی هوشمند به طور خودکار مواد شوینده را به ماشین اضافه می کنند و شروع به شستن لباس ها می کنند و در نهایت لباس ها را خشک می کنند. لحظه روشن شدن ماشین لباسشویی و همچنین اعمال سایر تنظیمات لازم از طریق تلفن همراه و از راه دور قابل انجام است.

  • ماشین ظرفشویی هوشمند

ماشین های ظرفشویی هوشمند به وای فای و اینترنت متصل است و از تنظیمات از راه دور برای شستن ظروف با مقدار مناسب آب استفاده می کند. استفاده از این نوع ماشین لباسشویی باعث کاهش مصرف آب و انرژی می شود. برخی از مدل ها دارای محفظه ای برای از بین بردن بقایای مواد غذایی هستند، بنابراین نیازی به تمیز کردن ظروف قبل از قرار دادن آنها در دستگاه نیست. یکی دیگر از ویژگی های تجهیزات ماهیگیری هوشمند بسته بندی مواد غذایی است.

بیشتر بخوانید اجزای یک آشپزخانه هوشمند : هوش مصنوعی در خانه هوشمند

اجزای آشپزخانه هوشمند

  • میز کارهای مجهز به حسگر

در آشپزخانه های هوشمند، علاوه بر وسایل آشپزخانه، میز آشپزخانه نیز هوشمند خواهد بود. علاوه بر امکان اتصال به اینترنت و تجهیز به کنترلر؛ از ویژگی های جذاب میز هوشمند می توان به اندازه گیری مواد غذایی اشاره کرد. شامل ارائه اطلاعات در مورد غذا و جذب مایعات است. خبر خوب برای کسانی که دوست ندارند میز کار آشپزخانه خود را تمیز کنند این است که میز کار هوشمند به طور خودکار سطح را تمیز می کند.

سایر سیستم های مورد استفاده در آشپزخانه های هوشمند عبارتند از:

  • سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند
  • سیستم های برق و روشنایی حرفه ای
  • حقوق مالکیت معنوی
  • ویرایش هوشمند صوتی و تصویری

سخن پایانی مقاله اجزای یک آشپزخانه هوشمند

در مقاله فوق به اجزای یک آشپزخانه هوشمند و مزایای ساخت آشپزخانه هوشمند پرداخته شده است. با توجه به سرعت توسعه فناوری، پیش بینی های انجام شده در این مقاله و اتفاقات فراتر از آنها دور از انتظار نیست. سرعت سرسام آور فناوری ما را از آشپزخانه های هوشمندی که آسایش سلامتی، سبک زندگی سالم و خلق و خوی خوب را به ارمغان می آورد، آگاه کرده است.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

آیا برای خرید محصول احتیاج به مشاوره دارید؟

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من