جدیدترین تکنولوژی خانه های هوشمند

1

جدیدترین تکنولوژی خانه های هوشمند

در این مقاله به بررسی جدیدترین تکنولوژی خانه های هوشمند پرداخته میشود. اگر تمام دستگاه‌های خانه شما مجهز به فناوری‌های ارتباطی بودند که امکان کنترل از راه دور یا اتوماسیون را فراهم می‌کرد، چه می‌شد؟ خوب، از آنجایی که فناوری دائماً زندگی روزمره ما را متحول می کند، خانه های امروزی مجهز به بهترین دستگاه های اینترنت اشیا هستند که زندگی را آسان تر و مدرن تر می کند.

  • پریز خانه های هوشمند

 یکی از جذاب ترین اقلام در بین جدیدترین تکنولوژی خانه های هوشمند، پریز هوشمند است. این دستگاه با وجود قیمت پایین، بسیار کاربردی است زیرا می تواند حتی لوازم الکتریکی غیرهوشمند را نیز هوشمند کند. فرض کنید شارژر گوشی معمولی خود را به این سوکت هوشمند متصل کرده اید، به این ترتیب شارژر شما قابلیت هوشمند بودن را نیز به دست می آورد تا بتوانید به راحتی آن را از راه دور مدیریت کرده و در زمان مشخصی روشن و خاموش کنید.

بیشتر بخوانید جدیدترین تکنولوژی خانه های هوشمند : ساعت دیجیتال باشگاهی

  • سیستم آبیاری هوشمند

یکی دیگر از جدیدترین تکنولوژی خانه های هوشمند، سیستم آبیاری باغ هوشمند و فضای سبز است. با کمک این فناوری می توان باغ ها و زمین های کشاورزی را از راه دور و طبق برنامه زمانی مشخص آبیاری کرد. نکته جالب در این سیستم امکان تنظیم میزان آب مصرفی بر اساس رطوبت خاک، دمای محیط، میزان بارندگی منطقه و شرایط جوی و جغرافیایی است.

به عبارت دیگر اگر مدت زیادی در منطقه مورد نظر باران نباریده باشد و زمین خیلی خشک و کم آب باشد، سیستم آبیاری هوشمند میزان آبیاری را با توجه به رطوبت مورد نیاز افزایش می دهد و بالعکس. این ویژگی در کشوری مانند ایران که از کم آبی رنج می برد یک مزیت بزرگ محسوب می شود و تا حد زیادی از هدر رفت آب جلوگیری خواهد کرد.

  • تخت خواب هوشمند

می توان گفت در دنیای صنعتی امروز داشتن یک خواب راحت آرزو و دغدغه همه ماست. تعجب خواهید کرد که با استفاده از تخت خواب های هوشمند می توان این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرد. تخت های هوشمند می توانند ضربان قلب، فشار خون، تنفس فرد خوابیده را اندازه گیری کنند و این کار توسط پارچه های هوشمند و چندین حسگر بیومتریک روی تخت انجام می شود.

در زیر تخت هوشمند ترموستات هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان دمای مورد نظر را تنظیم کرد. همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده دمای کف پای افراد یکی از مواردی است که باعث به خواب رفتن سریع آنها می شود، به همین دلیل تخت های هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که افراد می توانند دمای زیر پای خود را در هر قسمتی از بدن تنظیم کنند.

  • قفل هوشمند درب

ایمن سازی خانه مهمترین و ضروری ترین کاری است که باید انجام شود تا دیگر قابلیت ها و امکانات خانه هوشمند نمایان شود. در غیر این صورت تمام تلاش شما برای باهوش شدن ناقص و ناقص خواهد ماند. با کمک قفل هوشمند می توانید از دورترین فاصله هم خانه خود را زیر نظر بگیرید و ورود و خروج افراد را کنترل کنید.

کافیست یک رمز عبور یا اثر انگشت برای درب تعیین کنید و با استفاده از وای فای و تلفن، درب خانه را از راه دور باز و بسته کنید و رفت و آمد افراد مختلف را زیر نظر بگیرید. همچنین در صورت لزوم و در مواقعی که در منزل نیستید، می توانید با استفاده از رمز یکبار مصرف، افراد خاص مانند عامل قبض آب و برق، مهمانان، نظافتچی ها و افراد متفرقه را وارد کنید. پس از استفاده، این رمز عبور به طور خودکار از حافظه قفل حذف می شود و در نتیجه نگرانی های امنیتی شما از بین می رود.

  • سیستم‌ گرمایش و سرمایش هوشمند

این دستگاه‌ها دارای چندین سنسور داخلی هستند که به طور مؤثر دمای هر قسمت از خانه شما را کنترل و مدیریت می‌کنند. آنها همچنین دارای نمایشگر و پشتیبانی از جئوفنسینگ هستند و می‌توان آنها را از راه دور از طریق یک برنامه موبایل کنترل کرد.

بیشتر بخوانید جدیدترین تکنولوژی خانه های هوشمند : گجت های هوشمند

  • سیستم ردیابی حیوانات خانگی

بسیاری از افراد علاقه مند به نگهداری از حیواناتی مانند گربه و سگ در خانه هستند اما گاهی به دلیل مشغله کاری مجبور می شوند حیوان را در خانه تنها بگذارند و این ممکن است باعث اعتراض همسایگان و ساکنان شود. اما لازم نیست نگران باشید، زیرا فناوری های خانه هوشمند در این مورد نیز به شما کمک خواهند کرد. با دوربین های امنیتی داخلی و سنسورهای حرکتی هوشمند به راحتی می توانید تمام حرکات حیوان خانگی خود را زیر نظر داشته باشید و امنیت خانه و حیوان را همزمان تضمین کنید.

امکانات هوشمند برای حیوانات خانگی عبارتند از :

  1. قلاده های هوشمند مجهز به جی پی اس
  2. فیدر اتوماتیک یا ظرف غذای هوشمند برای تغذیه به موقع حیوانات
  3. لانه هوشمند مجهز به ربات شستشو
  4. جعبه خاک بستر و تمیز کردن اتوماتیک خاک بستر حیوانات
  5. ربات پرتاپ کننده توپ هوشمند برای بازی و سرگرم کردن حیوانات خانگی
  6. دستگاه آبرسان هوشمند
  • آیفون های تصویری هوشمند

این ابزار به صاحب خانه اجازه می دهد تا از هر مکانی تردد افراد مقابل درب ورودی را کنترل کند. جدیدترین مدل آیفون تصویری مجهز به تشخیص چهره است و زمانی که چهره فرد ناآشنا تشخیص داده می شود شروع به هشدار می کند.

  • موتورخانه هوشمند

هوشمندسازی موتورخانه یکی از مهمترین بخش های اجرای پروژه ساختمان هوشمند است. اگرچه در پروژه های خانه هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند، اما ایمن سازی و جلوگیری از اتلاف انرژی زیاد در اتصالات یکی از مهمترین اهداف موتورخانه هوشمند در پروژه های تجاری و صنعتی است.

  • کنترل روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند یکی از جدیدترین تکنولوژی خانه های هوشمند است که امکان کنترل از راه دور لامپ ها را فراهم می کند. این ویژگی سیستم روشنایی هوشمند با کنترل از راه دور لامپ ها یا استفاده از سنسورهای نور و حرکت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. از مزایای سیستم روشنایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان افزایش و کاهش نور با استفاده از اپلیکیشن
  • نظارت بر روشنایی، از جمله مشاهده وضعیت و روشن یا خاموش بودن خطوط روشنایی
  • کنترل روشنایی، از جمله روشن و خاموش کردن خطوط روشنایی

 

  • پارکینگ خانه هوشمند

هوشمند سازی پارکینگ نه فقط در مراکز تجاری هوشمند، که در خانه هوشمند هم کاربرد دارد. اتصال پروتکل های هوشمند سازی، کلید و پریز هوشمند، رله هوشمند و ترموستات هوشمند در کنار ارتباط بین واحدهای موتورخانه هوشمند و سیستم های سرمایش گرمایشی مدرن در شکل گیری پارکینگ هوشمند نقش ایفا می‌کنند.

  • اتاق کودک هوشمند

استفاده از تجهیزاتی مانند تخت خواب های هوشمند، مانیتورهای هوشمند، روشنایی هوشمند، دستیارهای صوتی هوشمند مختلف و … که باعث کاهش استرس والدین و سهولت در نگهداری از کودکان و نوزادان می شود، بخشی از مفهوم خانه هوشمند است. اتاق بچه ها. اتاق کودک خانه هوشمند از قدرت اینترنت، تجهیزات هوشمند و دستگاه های متصل استفاده می کند تا سطح جدیدی از زندگی مدرن را در خانه هوشمند ارائه دهد.

بیشتر بخوانید جدیدترین تکنولوژی خانه های هوشمند : کارایی خانه های هوشمند

کلام آخر مقاله جدیدترین تکنولوژی خانه های هوشمند

جدیدترین تکنولوژی خانه های هوشمند معمولاً به مجموعه‌ای از دستگاه‌ها، لوازم خانگی یا سیستم‌ها گفته می‌شود که به یک شبکه مشترک متصل می‌شوند و می‌توانند به طور مستقل و از راه دور کنترل شوند. وقتی فناوری خانه شما در یک سیستم با هم کار می‌کند، می‌توان یک خانه یکپارچه را در اختیار داشت.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

آیا برای خرید محصول احتیاج به مشاوره دارید؟

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من