تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند

تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند

تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند

در این مقاله به بررسی تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند پرداخته میشود. هر دو قطعه، قسمتی از دستگاه های خانه هوشمند هستند و برای نصب یک سیستم روشنایی هوشمند باید با هم باشند. با این حال، در واقعیت، استفاده از آنها با هم در یک گروه باعث نمی شود آنها عملکرد خوبی داشته باشند. برخی به دلایل مختلف سوئیچ های هوشمند را انتخاب می کنند و بسیاری از چراغ های هوشمند را به دلیل سهولت نصب و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری انتخاب می کنند.

روشنایی هوشمند یکی از بهترین راه ها برای استفاده از فناوری در خانه است. اما سوالی که برای افراد پیش می آید این است که آیا لامپ هوشمند یا کلید هوشمند برای هوشمند سازی روشنایی مناسب تر هستند؟

بیشتر بخوانید تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند : ساعت دیجیتال باشگاهی

تفاوت لامپ هوشمند

  • تعریف کلید هوشمند

کلیدهای هوشمند وظیفه کنترل روشنایی ساختمان های هوشمند بر اساس BMS و تاچ پد را بر عهده دارند. البته در توسعه آن می توان از راه دور توسط تلفن همراه کنترل کرد. خوبی سوئیچ های هوشمند این است که با هر نوع لامپی سازگار بوده و پایداری بالایی دارند. دکمه های لمسی بدون نیاز به هاب مرکزی به تلفن همراه متصل می شوند، عملکرد دکمه های هوشمند محدود به نور نیست و می توانید پرده های زیبا، عینک های هوشمند و حتی سیستم آبیاری را کنترل کنید.

برخی از مزایای استفاده از کلید هوشمند عبارت هستند از: صرفه‌جویی در مصرف انرژی، امکان کنترل از راه دور، امنیت و آرامش خاط بیشتر، کاهش هزینه‌ها و کارایی بدون اینترنت

  • تعریف لامپ هوشمند

    لامپ های هوشمند لامپ های LED هستند، مهمترین چیز این است که می توان آنها را از راه دور با یک برنامه از راه دور و تلفن خود کنترل کرد. نورها را کم و زیاد کنید، رنگ ها را تغییر دهید و حتی می توانید صحنه ها را برنامه ریزی و تنظیم کنید. مثلاً زمان سفر باید به محض غروب روشن شود و چراغ ها در شب روشن یا خاموش شوند.

5 تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند

  1. تفاوت مدیریت لامپ هوشمند و کلید هوشمند

یکی از تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند مدیریت متفاوت آن ها است. برای دسترسی به عملکرد یک لامپ هوشمند، باید آن را با برنامه ای، دستیار صوتی، الکسا یا نوعی هاب کنترل نمایید. لامپ هوشمند با یک کلید معمولی قابل کنترل است و هیچ کلید دیگری نباید نصب شود. اگر سوئیچ خاموش باشد، برنامه نمی تواند لامپ هوشمند را از راه دور کنترل کند. برای استفاده از لامپ هوشمند، سوئیچ باید به طور دائم در وضعیت “روشن” باشد. اگر از یک لامپ هوشمند برای تنظیمی مانند روشن و خاموش شدن خودکاراستفاده می کنید، ممکن است شما را راضی کند، اما برای استفاده روزمره اصلا کاربردی نیست.

کلید هوشمند با لامپ های استاندارد کار می کنند و با آنها سازگارند و باید تمام ویژگی های مورد انتظار از چراغ های هوشمند مانند Ability را داشته باشند. به عنوان بخشی از یک سیستم روشنایی هوشمند گسترده تر، سوئیچ های هوشمند مانند طرح های روشنایی انسان محور هستند.

بیشتر بخوانید تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند : گجت های هوشمند

لامپ هوشمند و کلید هوشمند

  1. تفاوت قیمت لامپ هوشمند و کلید هوشمند

کلید هوشمند معمولاً ارزان تر از لامپ هوشمند است. البته لامپ های هوشمند ارزان قیمت در بازار وجود دارد اما چندان پایدار نیستند. می توانید یک کلید هوشمند و جا کلیدی مطابق با 10 دلار خریداری کنید.

اما در حالی که شیک ترین کلید های هوشمند با قیمت 100 دلار به فروش می رسند، لامپ های هوشمند خوب را می توان با قیمت 20 تا 40 دلار خریداری کرد. این مدل های کلید هوشمند اغلب دارای ویژگی هایی مانند بلندگوها و میکروفون های داخلی هستند، بنابراین می توانید از دستیارهای صوتی چون الکسا استفاده کنید.

  1. تفاوت نصب لامپ هوشمند و کلید هوشمند

مهم ترین نکته برای تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند نصب آنهاست. وقتی نوبت به نصب می رسد، معمولاً لامپ هوشمند برنده است. برای نصب اکثر لامپ های هوشمند کافی است که اتصالات نوری را به داخل ساختمان هوشمند پیچ ​​کنید و این کار ساده تمام مراحل نصب است. اما قیمت لامپ هوشمند بالاست و ساخت سیستم روشنایی هوشمند برای کل ساختمان اصلا مقرون به صرفه نیست. اما بسیاری از کلیدهای هوشمند برای نصب پیچیده هستند و باید به جای روشن کردن همیشه چراغ ها، توسط یک متخصص حرفه ای مانند یک برقکار ماهر نصب شوند. زیرا این کلیدها باید به فضا یا مرکز متصل شوند.

  1. تفاوت کنترل نور و روشنایی لامپ و کلید هوشمند

نصب و راه اندازی چراغ ها و کلید های هوشمند واقعاً به شرایط بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید با استفاده از یک چراغ هوشمند تمام چراغ های خانه را به صورت هوشمند کنترل کنید، باید هر کدام را جداگانه پیکربندی کنید. برخی از چراغ ها را می توان مستقیماً از طریق تلفن هوشمند یا تبلت که به قفل دیجیتال هم وصل می شوند کنترل کرد. به یاد داشته باشید که روی لامپ های هوشمند ارزان قیمت حساب نکنید، زیرا به زودی از کنترل کل سیستم روشنایی هوشمند خارج می شوند و هر از گاهی نیاز به پیکربندی مجدد دارند و درست زمانی که چیزی را در یک منطقه تاریک می خواهید جستجو کنید، لامپ هوشمند چشمک می زند.

تبدیل کلیدهای معمولی به کلید های هوشمند شامل انجام برخی کارهای الکتریکی خاص است که همه مالکان به دلیل هزینه نصب به راحتی نمی توانند با آن موافقت کنند. به عنوان مثال، برخی از کلید های هوشمند به منبع برق اضطراری نیاز دارند، اما برخی دیگر نیازی ندارند.

  1. تعمیر و تعویض

یکی دیگر از تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند نحوه تعمیر و تعویض آن ها است. لامپ های هوشمند می توانند رنگ نور را تغییر دهند. علاوه بر این، نصب آنها به آسانی باز کردن یک لامپ و قرار دادن یک لامپ دیگر است. اگر خانه شما قدیمی است، ممکن است در جعبه کلید آن از سیم خنثی استفاده نشده باشد و متاسفانه اکثر کلیدهای هوشمند نیاز به سیم خنثی دارند. همچنین، اگر خانه را اجاره کرده باشید، ممکن است صاحبخانه اجازه تعویض کلیدها را به شما ندهد. در تمامی موارد ذکر شده استفاده از لامپ هوشمند توصیه می شود. باید در نظر داشت که اگر به هر دلیلی طول عمر لامپ هوشمند تمام شود، قابل تعمیر نیست و باید لامپ دیگری خریداری کرد.

اگر قصد دارید تعدادی لامپ را هوشمند کنید، بهتر است به جای خرید و نصب تک تک لامپ های هوشمند، از کلید برق هوشمند استفاده کنید. علاوه بر این، چون کلیدهای هوشمند را می توان به روش سنتی استفاده کرد، تجربه کاربری بهتری را برای همه اعضای خانواده فراهم می کند. مشکل اصلی سوئیچ هوشمند این است که نمی تواند رنگ نور را تغییر دهد. بنابراین، در صورت عدم نیاز به این ویژگی، استفاده از کلید های هوشمند برای اجرای روشنایی هوشمند اولیه توصیه می شود.

بیشتر بخوانید تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند : کلید لمسی هوشمند

تفاوت کلید هوشمند

شرایط خرید لامپ هوشمند بجای کلید هوشمند

اگر قصد دارید تعدادی از لامپ‌ها را هوشمند کنید، بهتر است به جای خرید و نصب تک به تک لامپ‌های هوشمند از کلید برق هوشمند استفاده کنید. به علاوه چون کلیدهای هوشمند به روش سنتی هم قابل استفاده هستند، تجربه کاربری بهتری را برای تمام افراد خانواده فراهم می‌کنند. در صورتی که تمایل به تغییر رنگ نور دارید از لامپ هوشمند استفاده کنید.

کلام آخر مقاله تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند

تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند را می توان در راه‌ اندازی سیستم روشنایی خانه هوشمند و  پروژه‌‌ای که نیاز به دقت و توجه دارد، احساس کرد. خیلی‌ها به خاطر راحتی در نصب لامپ‎‌‌های هوشمند را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر هم نصب و بازسازی را انتخاب کرده و کلیدهای هوشمند را با کمک متخصصین برق کار می‌گذارند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

آیا برای خرید محصول احتیاج به مشاوره دارید؟

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من