آینده ی خانه های هوشمند

smart-security

امروزه تکنولوژی همه ابعاد زندگی ما، از جمله خانه هایمان را تحت تاثیر قرار داده است. خانه های هوشمند امکان کنترل و نظارت بر دستگاه های  متصل به اینترنت را برای ما فراهم می کنند  و ما را همیشه در جریان اتفاقات خانه مان نگه می دارد. شما چه در آشپزخانه باشید چه آن سر دنیا، می توانید از همه چیز در خانه ی هوشمندتان اطلاع داشته باشید و کنترلشان کنید . هم اکنون حدود 175 میلیون خانه ی هوشمند در سراسر جهان وجود دارد و این رقم به سرعت در حال افزایش است. به همین دلیل شرکت های فعال در این حوزه همواره در حال پیشرفت و نو آوری هستند. در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم که خانه های هوشمند در طی چند سال آینده چه شکلی به خود خواهند گرفت.

 

در آینده خانه های هوشمند چگونه خواهند بود؟

امنیت بیشتر خانه ها

پیش بینی میشود که وسیله های امنیتی در خانه های هوشمند بیشترین سهم وسایل هوشمند را به خود اختصاص دهند. مهندسان دنبال ساخت ربات و وسایلی هستند که امنیت خانه را بالا ببرد. در حال حاضر، نزدیک ترین چیزهایی که ما به روبات های امنیتی داریم، حسگرهای و دوربین های ثابتی هستند که برای تشخیص حرکات مشکوک طراحی شده اند. اما به زودی ربات های متحرک و پهپاد های هوشمند قادر خواهند بود تمام خانه شما را زیر نظر داشته باشند. دوربین‌ها و حسگرهای داخلی ربات‌ها و پهپادها خانه را برای فعالیت غیرعادی اسکن می‌کنند. آنها همچنین قادر خواهند بود صدای مزاحمان را تشخیص دهند. این ربات ها قادر خواهند بود که تغییرات موجود در هوا مانند مواد آلرژی زا، سوختن مواد غذایی روی اجاق گاز و بخارهای سمی را حس کنند. اگر چیزی نامطلوب شناسایی شود، این ربات های هوشمند می توانند از طریق یک اپلیکیشن به صاحبان خانه خود اطلاع دهند.

همچنین دوربین های  مجهز به هوش مصنوعی با توجه به ویژگی تشخیص چهره ، می‌توانند به راحتی اشیا را از چهره‌ها را تشخیص دهند. سپس می توانند نشانه های چهره مانند استخوان گونه، چشم ها، چانه و غیره را بررسی کرده و آنها را با داده های موجود مقایسه کند. علاوه بر این، این دستگاه‌ها می‌توانند اعلان‌هایی را در مورد بازدیدکنندگان از درب ورودی به گوشی هوشمند صاحب خانه ارسال کنند. اکثر دوربین های امنیتی پیشرفته خانه می توانند چهره اعضای خانواده، دوستان و حیوانات خانگی را شناسایی کنند.

ربات های آشپز

شما در آینده میتواندی به کمک ربات ها یک آشپز شخصی داشته باشید. ربات ها در آینده میتوانند در آشپزخانه مواد غذایی را از هم تشخیص دهند، درب کابینت ها را باز کنند و متناست با دستور العمل غذایی که به آن ها داده اید برایتان آپزی کنند. به علاوه این ربات می توانند بقیه ی امور اشپز خانه را هم مدیریت کنند، مثلا دمای یخچال را تنظیم کنند، ظرف های کثیف را شناسایی کرده و داخل ماشین ظرف شویی قرار دهند و یا حتی مواد غذایی که خراب شده اند را شناسایی کنند و دور بریزند.

پیش بینی نیاز های صاحب خانه ها توسط خانه های هوشمند

در آینده به کمک هوش مصنوعی و یادگیری عمیق دیگر نیاز به هیچ کلیدی نخواهد بود، وسایل الکتریکی، روشنایی و گرمایش به‌طور خودکار و هوشمندانه با اولویت‌های آموخته‌شده خانواده سازگار می‌شوند. مثلا در فضاهای کاری اختصاصی، نور به طور خودکار با توجه به میزان نور طبیعی در یک روز خاص یا کاری که انجام می شود بهینه می شود، به عنوان مثال، هنگام تماس ویدیویی شدت نور به طور خودکار تغییر می کند تا مطمئن شوید که به خوبی روشن می شوید.

آنالیزور های هوشمند بدن

در آینده ی نزدیک شما میتوانید در خانه ی خود دستگاه هایی داشته باشد که وضعیت بدنتان و آمار های حیاتی تان را به شما اطلاع دهد. با این تکنولوژی دیگر نیازی نخواهید داشت که هر روز روی وزنه بروید چرا که این دستگاه ها می تواند وزن ، درصد چربی بدن ، ضربان قلب و میزان IMB بدن شما را اندازه بگیرد و متناسب با آن برنامه ی غدایی و ورزشی برای شما تنظیم کند.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

آیا برای خرید محصول احتیاج به مشاوره دارید؟

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من