خانه هوشمند بی سیم یا سیمی؟

خانه هوشمند بی سیم یا سیمی

خانه هوشمند بی سیم یا سیمی؟

خانه هوشمند بی سیم یا سیمی؟ اغلب ما درخانه هایی وقت می گذرانیم که از معمولی ترین وسایل و تجهیزات ساخته شده اند و به همین دلیل باید کارهای روتین و تکراری همچون روشن و خاموش کردن لامپ ها، آبیاری باغچه و گل و گیاه ها، عوض کردن کانال های تلویزیون به کمک کنترل و… را هر روز تکرار و تکرار کنیم. جدا از اینکه اغلب مواقع این کارها حوصله ما را سر می برد و ما را کلافه می کند، انرژی زیادی نیز حین انجام این کارها از بین می رود. اما اگر تجهیزات و وسایل معمولی خود را تغییر دهید و تجهیزات هوشمندی را جایگزین آن ها کنید، خانه خود را به یک خانه هوشمند تبدیل می کنید.

بیشتر بخوانید مقاله خانه هوشمند بی سیم یا سیمی؟ : کلید ریموت دار کولر آبی

خانه هوشمند بی سیم یا سیمی

در خانه هوشمند می توانید اغلب کارهای روزمره خود را به وسایل هوشمند خود بسپارید و آن ها کار خود را می دانند، بدین ترتیب هم در انرژی و هم در زمان خود صرفه جویی کرده اید. از جمله سیستم هوشمند یک خانه می توانیم به سیستم برق و روشنایی هوشمند، سیستم آبیاری هوشمند، سیستم امنیت هوشمند، سیستم صوتی و تصویری هوشمند، سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند و…اشاره کنیم.

نکته ای که درباره وسایل هوشمند اهمیت دارد این است که اکثر این دستگاه ها و سیستم ها به یکدیگر مرتبط هستند و به وسیله یک سیستم مرکزی (BMS) کنترل می شوند. این چنین امکان مدیریت و کنترل وسایل در خانه هوشمند حتی از صدها کیلومتر دورتر از خانه نیز فراهم است و می توان سیستم برنامه ریزی برای آن ها طراحی کرد تا به موقع وظایف خود را انجام دهند. امکان کنترل کردن تمامی سیستم های یک خانه هوشمند از مهم ترین مزیت های چنین خانه هایی است.

تا به اینجا از مقاله خانه هوشمند بی سیم یا سیمی؟ با خانه هوشمند به طور کلی آشنا شدید، اکنون نیاز است بدانید که خانه هوشمند می تواند در دو نوع سیمی یا بی سیم باشد. اگر قصد دارید خانه هوشمندی را برای خود دست و پا کنید، باید تصمیم بگیرید که می خواهید بی سیم باشد یا سیمی، از این رو ما در این مقاله از سایت هامین شما را راهنمایی می کنیم و فهم و درک شما را از تفاوت این دو بیشتر می کنی تا راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید.

آیا مضرات امواج بی سیم خانه هوشمند صحت دارد؟

ساختن یک خانه هوشمند بی سیم یا سیمی هیچ گاه امر آسانی نیست و فرآیند زیاد و پیچیده ای وجود دارد که باید برای ساخت آن طی شود. اتصالات الکتریکی قسمت زیادی از یک خانه را تشکیل می دهند و با هوشمند سازی خانه می توانید مصارف خود را بهینه کنید و انرژی بسیار کمتری را مصرف کنید. علاوه بر آن کار شما را راحت تر می کند و آسایش را برای شما به ارمغان می آورد. درباره سیستم های خانه هوشمند بی سیم و امواجی که بر جا می گذارند، بحث های مختلفی وجود دارد و ممکن است این امواج ضررهای زیادی را برای سلامتی انسان ها به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید مقاله خانه هوشمند بی سیم یا سیمی؟ : ساعت دیجیتال باشگاهی

خانه هوشمند بی سیم یا سیمی

همه ما از امواج رادیویی که تلفن های همراه و وایفای ها و… تولید می کنند مطلع هستیم و می دانیم که ممکن است آسیب هایی را به دنبال داشته باشند. اما هیچ منبع معتبر و علمی، بیانیه ای تحت مضر بودن امواج خانه هوشمند بی سیم بیان نکرده است و از این رو اگر قصد دارید سیستم بی سیم را به کار بگیرید، می توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید و نگرانی بابت آن نداشته باشید.

البته میزان قدرت این امواج به قدرت سیگنال های آن ها نیز وابسته است و به همین جهت به هنگام به کار گیری این سیستم، می توانید با مجموعه هامین مشورت کنید تا آن ها بهترین مسیر را پیش روی شما بگذارند.

مقایسه خانه هوشمند بی سیم یا سیمی از نظر سرعت عملکرد

در این بخش به مقایسه خانه هوشمند بی سیم یا سیمی پرداخته میشود. طبق تجربه هایی که تا کنون در زندگی تجربه کرده اید، می دانید که سرعت ارسال و دریافت اطلاعات و دیتا در سیستم های سیمی به مراتب بیشتر از سیستم های بی سیم است. برخلاف این که در این سال ها با پیشرفت تکنولوژی سیستم های بی سیم توانسته اند سرعت و قدرت قابل توجهی را به دست آورند و پیشرفت کنند، اما باز هم در مقایسه با بسترهای سیمی از عملکرد پایین تری برخوردار هستند، به ویژه اینکه در یک خانه هوشمند سیستم پیچیده تر و بزرگتری وجود دارد. زمان هایی که ترافیک مصرف افزایش می یابد، پهنای باند بیشتر اشغال می شود و دستگاه ها و سیستم های مصرف کننده دیتا در یک منزل بیشتر می شوند ترافیک نیز افزایش پیدا می کند و با مقداری تاخیر مواجه می شوید.

اکنون تصمیم با شما و سلیقه شماست که خانه هوشمند بی سیم یا سیمی را بیشتر می پسندید و بابت کدام یک می توانید هزینه کنید و از آن آسوده خاطرتر باشید. مجموعه هامین اینجاست و آماده خدمت رسانی به شماست و هر گونه سوالی که در این زمینه داشته باشید را می توانید از تیم ما بپرسید. ساعت هوشمند، کلید برق هوشمند و… از وسایل هوشمندی هستند که در هامین به فروش می رسند.

بیشتر بخوانید مقاله خانه هوشمند بی سیم یا سیمی؟ : پکیج کامل خانه هوشمند

خانه هوشمند بی سیم یا سیمی

این مقاله را به اشتراک بگذارید

آیا برای خرید محصول احتیاج به مشاوره دارید؟

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من