خانه هوشمند چیست؟

Collage-Smart-Homes

امروزه زندگی رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است، تکنولوژِی بخش لاینفک و ثابت زندگی همه ما شده است و به سرعت پیش می رود، طوری که گاهی اوقات به سختی باید به آن برسیم. پیشرفتی که هر روزه دور تا دور ما رخ می دهد، سبب شده است که گوش ما کلمات و اصطلاحات نه چندان آشنا بشنود. یکی از این اصطلاحات و عبارت ها، خانه هوشمند است. خانه هوشمند شما را یاد چه چیزی می اندازد؟ با شنیدن این عبارت چه چیزی در ذهن شما تداعی می شود؟ شاید ساختمانی را با چراغ های اتوماتیک، که تنها زمانی روشن می شوند که ما در آن مکان پا می گذاریم را تصور کنید، اما اینطور نیست. خانه هوشمند یا ساختمان هوشمند چیزی فراتر از آن است که از تجهیزاتش تنها فقط به یک چراغ اشاره کنیم. اگر می خواهید راجع به خانه هوشمند، این اتفاق خارق العاده اطلاعات بیشتری را به دست آورید، با ما در هامین همراهی کنید. مجموعه هامین در راستای هوشمند سازی خانه های شما، وسایل هوشمند و بی نظیری را ارائه می دهد.

معرفی خانه هوشمند

تقریبا همه ما به نحوی سعی داریم با ساعت زمان پیش بریم و از آن غافل نمانیم، به همین جهت هوشمندسازی را در اکثر سایلی که روزانه با آن ها سروکار داریم پیاده کرده ایم. ساعت های زنگ دار، درهای اتوماتیک پارکینگ ها، ریموت پارکینگ ها و اسپیلت ها، تایمر اجاق گاز و… از وسایل هوشمند، اما ساده تر هستند. بنابراین ما در خانه هوشمند درباره چیزی فراتر از این ها حرف می زنیم.

یک خانه هوشمند خیلی صریح و واضح، خانه یا ساختمان مدرنی است که همه تجهیزات و لوازم برقی آن به واسطه یک سیستم مرکزی که توانایی کنترل و اداره همه آن ها را دارد، یکپارچه شده و به خوبی با هم کار می کنند. در خانه هوشمند شما با خاطری آسوده می توانید همه وسایل هوشمند خانه را از هرجایی که هستید، حتی اگر صدها کیلومتر از آن فاصله داشته باشید و یا آن سر دنیا باشید تنظیم و کنترل کنید. می توانید برای قسمت های مختلف خانه برنامه هایی را از قبل تعیین کنید تا در زمان مناسب خودشان به طور خودکار وظایف شان را انجام دهند. یا در زمان هایی که خانه نیستید بر بخش های گوناگون خانه نظارت کنید. هوشمند سازی خانه و یا یک ساختمان در حقیقت، مجموعه ای هوشمند است که از مزیت های بی شمار آن افزون بر کنترل پذیر بودن، توانمندی آن در تطبیق پذیری با عادات شما است. خانه هوشمند سیستمی است که رفاه زندگی را افزایش می دهد، تمامی لوازم های خانگی هوشمند می توانند به وسیله برنامه ای کنترل شوند، smart things یکی از برنامه هایی است که می تواند با تجهیزات هوشمند ارتباط بگیرد و تنظیماتی را که شما می خواهید را بر روی وسایل هوشمند خانه، اجرا کند.

https://plan-co.com/

امکانات و توانایی یک سیستم کامل ساختمان هوشمند

  • سیستم روشنایی و نورپردازی (سوییچ، دیمر)
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی (اسپیلیت، فن کوئل، برخی از شومینه های هوشمند و سیستم گرمایش از کف)
  • درب های برقی پارکینگ، درب های ورودی و خروجی، سقف های متحرک، سایبان ها و…
  • سیستم های امنیت (دوربین ها٬ دزدگیر٬ سنسورهای دما، نور و حرکت)
  • تلویزیون و سینمای خانگی (کانال های تلویزیونی، کانال های ماهواره ای، دی وی دی پلیرها، پخش فیلم از هارد تحت شبکه)
  • دستگاه کنترل صدا و پخش موسیقی (پخش موسیقی از موبایل، پخش موسیقی از هارد زیرنظر شبکه، پخش همزمان موسیقی های گوناگون در اتاق های مختلف، رادیوها و پلتفرم های اینترنتی و سرویس های مخصوص پخش موسیقی رایگان(
  • آبیاری باغچه
  • مدیریت استخر و جکوزی
  • مدیریت تجهیزات به واسطه ریموت کنترل، کلیدهای هوشمند، موبایل و تبلت، SMS، Wi-Fi، اینترنت و یا مانیتورهای لمسی

این امکانات می توانند به طور کامل مورد استفاده قرار بگیرند و یا با توجه به کاربردی که ساختمان هوشمند شما دارد، فقط برخی از آن ها به کار برده شوند. معمولا افرادی که متخصص طراحی ساختمان هوشمند هستند با توجه به خواسته کاربر و میزان بودجه ای که آن فرد دارد، وظیفه خود را انجام می دهند. مثلا می تواند در یک ساختمان هوشمند تنها سیستم نور پردازی و روشنایی به علاوه سیستم دوربین مداربسته و دزدگیر به کار رود و در ساختمانی دیگر تنها سیستم نور پردازی به علاوه سیستم سرمایشی گرمایشی پیاده سازی شود؛ درواقع هیچ محدودیتی برای هوشمندسازی یک ساختمان وجود ندارد.

اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه احتیاج دارید، تیم هامین متشکل از نیروهای جوان و پر انگیزه تشکیل شده است و هر روزه گام جدیدی را در این صنعت برمی دارد. به همین جهت هرگونه سوالی را می توانید با ما در میان بگذارید و با هامین همراه باشید.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

آیا برای خرید محصول احتیاج به مشاوره دارید؟

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من